Eventyrsport vidensdeler på tværs af landsdele
Med otte gazelle-priser og en forretning i massiv vækst er Eventyrsport en succeshistorie, som vi er stolte af at være del af. Eventyrsport sælger alt fra vandring, løb og camping til spejdergrej – med den bedste vejledning på markedet.
Så hvordan bruger Eventyrsport A Close Shave og Academy-systemet til at holde maskinen kørende?
- 7 minutters læsning
- case
En del af hverdagen
Eventyrsports medarbejdere bruger Academy dagligt. Brugerne kan tilgå produktinformation, medarbejderhåndbøger, træningsforløb og den samlede viden fra deres kollegaer over hele landet. Samtidig kan ledere og hovedkontoret informere mere eller mindre bredt – alt efter behov.
De træningsansvarlige kan derudover oprette begivenheder i kalenderen, få retvisende deltagerlister og følge op med deltagerne.
En af de vigtigste funktioner for de videnshungrende eventyrere er forum:
– Kenneth Rosenbech, Distriktschef og Uddannelsesansvarlig, Eventyrsport
Med et enormt produktkatalog kan der forekomme slåfejl på hjemmesiden, forkerte leverancer og andre driftsudfordringer i hverdagen. Men med så mange skarpe øjne og en vidensdelingskanal lige ved fingrene bliver problemerne hurtigt løst:
“Med over 350 medarbejdere, der alle er passionerede for udendørsliv og vores produkter, får vi hurtigt rettet småfejl og delt relevant information, da alle aktivt deltager på Academy.”
Academy er nemlig tilgængeligt både på mobilen og på kasseapparaterne, så svaret på alskens spørgsmål og kundehenvendelser er altid ved hånden.
Du kan læse mere om Eventyrsport her.
En god start på eventyret
Med 16 butikker fordelt på alle tre landsdele er der mange medarbejdere med langt imellem hos Eventyrsport. Det er dog intet problem, når man forener sidemandsoplæring med grundlæggende onboarding på Academy:
“Onboarding på Academy er et rigtig godt redskab til at få medarbejderne godt i gang. Det giver dem en rød snor til, hvor de skal starte, fordi der er så meget viden samlet på systemet. Det hjælper nye medarbejdere med at læse de rigtige ting, på de rigtige tidspunkter og sammen med påmindelser om aktiviteter, som medarbejderne skal gennemføre, er det et vigtigt værktøj for butikkerne, når nye eventyrere bliver ansat.”
– Kenneth Rosenbech, Distriktschef og Uddannelsesansvarlig, Eventyrsport
Derudover er onboarding ikke kun et startskud hos Eventyrsport. De organiserede forløb, som blandt andet også bruges til onboarding, bruges også til videreuddannelse til ledelsesstillinger og introduktion til nye tiltag og produktserier.
Mere end blot en leverandør
A Close Shave og Eventyrsport er vokset sammen, siden samarbejdet startede i 2016. Vi hjælper ikke kun med support på Academy-systemet, men står altid klar til sparring om medarbejdertræning, intern kommunikation og kampagner.
I den forbindelse udtænker, planlægger og eksekverer medarbejderne i A Close Shave kampagner på Eventyrsports system fra tid til anden:
“Det fungerer godt, og det er sjovt, at der sker noget andet end normalt. Det er fedt, at A Close Shave kan hjælpe og være tovholder på projekterne, så der kommer en rød tråd i kampagnerne. Det giver noget for medarbejderne, at der sker noget helt andet.”
Selvom hverdagen er fyldt med eventyr for firmaets ansatte, er det vigtigt for motivationen, at der investeres i sjove tiltag og konkurrencer for medarbejderne. Det ved Eventyrsport, hvilket er en af årsagerne til, at de bruger Academy og A Close Shave til at sikre, at både vidensniveauet og medarbejdertilfredsheden er i top.
Sådan kommer du i gang
Vil du sætte skub i træningen, løfte din interne kommunikation og lade dine medarbejdere dele deres ekspertviden? Så er Academy for dig. Her er vores opskrift til succes:
- Udpeg en dedikeret projektleder
Det er ingen hemmelighed: Nye systemer kræver ressourcer at starte op. Find derfor ildsjælen i din organisation – én, der både har overblikket og ekspertisen til at løbe med bolden.
- Tænk ‘hvorfor’, så klarer vi ‘hvordan’
Vi er systemeksperter og kender alle Academys tricks. Men du kender din organisations behov og udfordringer. Det bedste resultat opnår du, når Academy er en digital spejling af din organisation.
- Vær tålmodig – og modig
Forandring tager tid. Vær forberedt på, at det kan tage noget tid, før alle medarbejdere kommer helt ombord med jeres nye platform. Vær ikke bange for at hjælpe dem på vej, f.eks. ved at lukke ned for gamle, fragmenterede kommunikationskanaler.