MASH sikrer kvaliteten og styrker brandet

En restaurantkæde har brug for ensartethed og samme høje kvalitet i alle restauranter. Samtidig er det væsentligt at kunne kommunikere hurtigt og effektivt. Det sørger Academy for. Men også effektiv markedsføring er essentielt for en restaurantkædes succes. Det sørger A Close Shave for gennem sociale medier og nyhedsbreve. Kom med på MASH’s rejse og se, hvordan vi har samlet alle trådene.

Case top-billeder (2)
1. BAGGRUND OG MOTIVATION

Faglighed og kvalitet hele vejen rundt

MASH er en kæde af 9 restauranter under firmaet Copenhagen Concepts. Kæden opererer på det danske og det tyske marked med omkring 350 medarbejdere. I restaurationsbranchen er der mange informationer, som skal hurtigt og direkte ud til alle medarbejdere. Der er et væld af produkter, der skal sidde på rygraden, og alle procedurer skal gøres ens. Kampagner og menukortskifte sker ofte, og det stiller krav til kommunikationen, hvis man vil sikre, at alle er informerede og klar til at møde gæsterne.  

Ved at overlade kommunikationsopgaverne til A Close Shave kunne MASH fokusere på forrygende smagsoplevelser og yde sublim service. Det blev udgangspunktet for et tæt samarbejde, hvor vi nu varetager udarbejdelsen af alt MASHs materiale – både til internt og eksternt brug. Samtidig har vi implementeret den sociale vidensdelingsplatform Academy, som sikrer løbende uddannelse og Top of Mind, når nye tiltag bliver søsat.

Du kan læse mere om MASH på deres hjemmeside

2. Løsning og samarbejde

Helhedsorienteret kommunikation

MASH er i konstant udvikling. Menuen skifter, leverandører kommer og går, og den voksende gastro-scene byder på kampagner og tiltag som f.eks. Dinner Days. Hos MASH er ønsket om at være aktuel og relevant derfor et helt centralt konkurrenceparameter, både når det gælder om at tiltrække gæster og personale. At være i front her forudsætter et samspil på tværs af marketing, indkøb og drift, der får kampagner til at gå op i en højere enhed. Det er netop en sådan synergi, der gør, at gæsterne får en fantastisk oplevelse – ved hvert besøg – og at medarbejdernes arbejdsdag føles som en leg.

Hos MASH sikrer vi, at alle nye tiltag kommunikeres som del af en helhedsorienteret kampagne, der dels rettes internt på Academy-platformen og dels eksternt via sociale medier, blogindlæg på MASH’s website og i nyhedsbreve.

Vi styrker MASHs eksterne kommunikation ved at stå for:

  • SoMe-strategi og -content

  • Nyhedsbreve og kampagnestrategi 

  • Hjemmesidedesign og vedligehold

Se vores arbejde på MASHs Instagram

Med Academy i baglommen sikres kvalitet på tværs af restaurantkæden

I en restaurant skal informationer gives hurtigt og præcist til medarbejderne, og den skal være lettilgængelig. Fagligheden skal sikres, samtidig med at kvaliteten ensartes, og viden indlejres. Det var den udfordring, MASH vidste, de stod overfor. De savnede et sted, hvor de kunne samle medarbejderne, træne dem, kommunikere og dele viden for at sikre, at gæsteoplevelsen altid er i top.

Produktviden og procedurer
Onboarding og menukort-informationer
Daglig kommunikation og ledelse
“Når du går ind på en af vores restauranter, skal du kunne forvente en service, der er ud over det sædvanlige. Vi stræber efter, at den skal matche kvaliteten af vores kød, og det findes ikke bedre på markedet. En service i topklasse kræver detaljeret produktviden, og det sørger Academy for, at vores medarbejdere har.”

– Erik Gemal Witting, Operational Director, MASH

3. Udbytte og resultater

Synligt og styrket brand

Når MASH står overfor et menuskifte, trænes medarbejderne i retterne på Academy-platformen først. Selvfølgelig skal den nye menu også promoveres eksternt – det er nemlig væsentligt, at brandet er synligt og stærkt. 

Derfor står vi for eksekveringen af nyhedsbreve og blogindlæg på MASH’s website. Vi laver deres SoMe-strategi, udformer content hertil og eksekverer på det. Vi står for kampagnearbejde i forbindelse med højtider og nye menuer, som forener brugen af Academy, website og sociale medier.

SoMe-strategi
styrker brandet og sikrer, at MASH når deres fastsatte mål
Content-plan
understøtter strategien og sikrer, at MASH er synlig på sociale medier
Nyhedsbrev
skaber Top of Mind og højnet interesse fra loyale gæster

Kommunikation og træning samlet ét sted

Den interne kommunikation sker på platformen Academy. MASH Academy er stedet, hvor medarbejdere fra Danmark og Tyskland kan dele viden på tværs af landegrænser og stillinger. Her kan alle medarbejdere træne deres viden om det fantastiske kød, de gode vine og hvordan man skaber en uforlignelig oplevelse for gæsterne. Det gør, at medarbejderne har den nødvendige viden til at yde den bedste service, og det gør dem selvsikre og motiverede i deres arbejde.  

Når menuen skifter, trænes medarbejderne i de nye retter i god tid, og køkkenpersonalet kan se videoer om, hvordan retterne skal tilberedes og anrettes. Sådan sikres ensartethed hele vejen rundt. Samtidig har MASH’s leverandører mulighed for at lære fra sig om kvæg og kødtyper, mens HR kan certificere tjenerne i konflikthåndtering. Det hele sker ét og samme sted.

Academy sikrer ensartethed, fællesskab, kvalitet og højt vidensniveau
Træningsforløb og onboarding, der garanterer ekspertise for nye og gamle
Kampagnemateriale, der fortæller om nye retter, nye produkter og nye leverandører
“Både køkken og gulv forberedt med tekst og video om tilberedningsmetoder og råvarer på en let og interessant måde. Lederne kan se, om deres ansatte har sat sig ind i stoffet, og selv blive klogere bl.a. ved at læse op på stof om personalejuridiske emner, som kun er tilgængelige for restaurantcheferne på systemet.”

– Erik Gemal Witting, Operational Director, MASH

Alt dette gør, at MASH kan fokusere på det, de er bedst til, samtidig med at vi sørger for, at den vigtige markedsføring ikke forsømmes. Fik vi i øvrigt fortalt, at vi også står bag design og vedligeholdelse af MASHs hjemmeside? Vi tilbyder hele paletten af digitale ydelser.

Sådan kommer du i gang

Vil du sætte skub i træningen, løfte din interne kommunikation og lade dine medarbejdere dele deres ekspertviden? Så er Academy for dig. Her er vores opskrift til succes:

  • Udpeg en dedikeret projektleder

Det er ingen hemmelighed: Nye systemer kræver ressourcer at starte op. Find derfor ildsjælen i din organisation – én, der både har overblikket og ekspertisen til at løbe med bolden.

  • Tænk ‘hvorfor’, så klarer vi ‘hvordan’

Vi er systemeksperter og kender alle Academys tricks. Men du kender din organisations behov og udfordringer. Det bedste resultat opnår du, når Academy er en digital spejling af din organisation.

  • Vær tålmodig – og modig

Forandring tager tid. Vær forberedt på, at det kan tage noget tid, før alle medarbejdere kommer helt ombord med jeres nye platform. Vær ikke bange for at hjælpe dem på vej, f.eks. ved at lukke ned for gamle, fragmenterede kommunikationskanaler.

Vil du optimere din vigtigste ressource?
Så bør du investere i dine medarbejdere! Kontakt os for en uforpligtende snak om jeres udfordringer
Scroller du stadig?
Måske er disse emner noget for dig...
Sådan arbejder vi med content og kampagner
Træning og e-læring på Academy
Lad leverandørerne motivere dine medarbejdere
Scroll til toppen