Brøchner Hotels bygger en stærk virksomhedskultur

En virksomhed i vækst har brug for en stærk og ensartet virksomhedskultur, struktur og overblik, et højt vidensniveau hos medarbejdere samt muligheden for lynhurtig, målrettet kommunikation. Kom med på Brøchner Hotels’ digitale eventyr.

Brøchner hotels
1. BAGGRUND OG MOTIVATION

Familieejet hotel med skarpt fokus på gæsterne

Brøchner Hotels startede med ét familieejet hotel. Hurtigt blev et til to, og to blev til tre. Nu består familien af fire boutique-hoteller i København og et design hostel i Aarhus. Brøchner Hotels er en virksomhed med et skarpt fokus på, at gæsterne oplever service på et højt niveau, uanset hvilket hotel de besøger.

Brøchner Hotels er et stærkt brand. Dette ønskede de at få helt ud i fingerspidserne på alle deres medarbejdere gennem målrettet kommunikation og træningsforløb. Forløbene skulle indeholde essentiel viden om Brøchner Hotels’ værdier, signaturer og produkter, samt koncepter for at sikre ensartethed og et højt vidensniveau.

I hotelbranchen går tingene hurtigt. Her er det optimalt at have en platform til at kommunikere effektivt internt, og det var Brøchner Hotels klar over. De ønskede et sted til at dele nyheder og vigtig information på daglig basis, som medarbejderne ville have nem tilgang til når som helst. Derudover ønskede de at samle flere platforme til én, hvor medarbejderne også kunne dele viden, gode historier og diskutere hotellivet i et lukket forum.

Hos Brøchner Hotels er kvaliteten og kundeservicen i højsædet. Dette ønskede de at sikre gennem hele organisationen – fra receptionist til ledelsen. De efterspurgte en kommunikationsplatform, som kunne træne og uddanne deres medarbejdere gennem målrettede, online læringsforløb. De ønskede læring på en effektiv og inkluderende måde, hvor medarbejderne kunne repetere viden, og hvor certificeringer ville skabe motivation for at lære endnu mere.

Du kan læse mere om Brøchner Hotels på deres hjemmeside

2. Løsning

Den sociale vidensdelingsplatform Academy

Brøchner Hotels bruger til daglig Academy-platformen som virksomhedens primære kommunikationskanal og har døbt deres system The Power of Now

Ledelsen går i dialog med alle medarbejdere på tværs af hoteller og arbejdsområder. Platformen muliggør, at direktøren kan kommentere på indslag fra receptionisten, og morgenmadskokken kan komme med gode forslag til marketing. 

Samtlige ansatte bliver uddannet specifikt inden for deres område med målrettede træningsforløb. Fælles for forløbene er, at de indeholder essentiel basisviden om Brøchner Hotels’ værdier, produkter og koncepter.   

Gennemgående brandidentitet
Højt vidensniveau og stærk arbejdskultur
Kommunikation på tværs af tid og sted
“The Power of Now hjælper os med at kommunikere, dele viden og erfaringer, træne og uddanne alle vores ansatte hos Brøchner Hotels på en effektiv og inkluderende måde."

– Lene Larsen, Hoteldirektør for Hotel Ottilia, Brøchner Hotels

3. Udbytte og resultater

Styrket loyalitet og motivation

Brøchner Hotels har et stærkt brand med en klart defineret visuel identitet. Denne identitet går igen på The Power of Now. Det gør, at medarbejderne føler sig hjemme på systemet, og deres loyalitet til arbejdspladsen styrkes. 

Platformen gør, at medarbejderne kan vidensdele og uddanne sig på en let og intuitiv måde. Det øger medarbejdermotivationen, som understøttes af inklusion og fora, hvor medarbejderne kommunikerer internt. Ligeledes har ledelsen mulighed for lynhurtigt at bringe vigtige meddelelser direkte til medarbejderne, og informationen er altid lettilgængelig på platformen. 

Nyheder med idéer og relevant information, og højt niveau af vidensdeling
Certificeringer i koncepter og værdier sikrer ensartethed og høj service
Automatiske træningsforløb sikrer, at relevant kernemateriale bliver repeteret

Sådan kommer du i gang

Vil du sætte skub i træningen, løfte din interne kommunikation og lade dine medarbejdere dele deres ekspertviden? Så er Academy for dig. Her er vores opskrift til succes:

  • Udpeg en dedikeret projektleder

Det er ingen hemmelighed: Nye systemer kræver ressourcer at starte op. Find derfor ildsjælen i din organisation – én, der både har overblikket og ekspertisen til at løbe med bolden.

  • Tænk ‘hvorfor’, så klarer vi ‘hvordan’

Vi er systemeksperter og kender alle Academys tricks. Men du kender din organisations behov og udfordringer. Det bedste resultat opnår du, når Academy er en digital spejling af din organisation.

  • Vær tålmodig – og modig

Forandring tager tid. Vær forberedt på, at det kan tage noget tid, før alle medarbejdere kommer helt ombord med jeres nye platform. Vær ikke bange for at hjælpe dem på vej, f.eks. ved at lukke ned for gamle, fragmenterede kommunikationskanaler.

Vil du optimere din vigtigste ressource?
Så bør du investere i dine medarbejdere! Kontakt os for en uforpligtende snak om jeres udfordringer
Scroller du stadig?
Måske er disse emner noget for dig...
Intern kommunikation: Hvor går det galt?
Træning og e-læring på Academy
Vidensdeling og kommunikation på Academy
Scroll to Top