Skab et stærkt fællesskab med åben dialog og højt vidensniveau

Arbejder du i trafikbranchen? Så ved du, det kan være svært – hvis ikke umuligt – at samle alle medarbejdere i løbet af en arbejdsdag. Langt de fleste medarbejdere er nemlig chauffører, som befinder sig bag rattet rundt omkring på vejene. Derfor kan det også være et ensomt job at være chauffør, og behovet for at skabe et socialt miljø bliver endnu større.

Trafikbranchen er præget af rullende arbejdspladser, køreplaner og -tider, der skal overholdes, stramme budgetter og spredte medarbejdere. Samtidig er der daglige opdateringer fra ledelsen, som skal sikre sig, at deres informationer når direkte ud til alle chauffører i tide.

Hvordan imødekommer du alt dette, når du befinder dig i trafikbranchen? Det gør du med den sociale vidensplatform Academy. På denne måde kommunikerer vores kunder målrettet til deres chauffører og operatører, effektiviserer arbejdsgangen og sparer ressourcer. De samler alle medarbejdere ét sted og sørger for både at skabe et digitalt fællesskab, lave sociale tiltag og højne motivationen.

Læs mere om, hvordan vi hjælper dig pleje din digitale medarbejderkultur

Et par af vores kunder i branchen:

Med Academy-platformen skaber du en tæt dialog med medarbejdere på landevejene

Chauffører er ikke ansat af trafikselskabet selv. De er nemlig ansat af operatører, og det kan gøre tilhørsforholdet til arbejdsgiveren endnu mere komplekst.

29
Features, der sikrer direkte og ensartet kommunikation:
  • SMS-udsendelse
  • Notifikationer på systemet og på mail 
  • Målrettede nyhedsopslag
  • Direkte nyheds- og vidensdeling mellem trafikselskabet og chaufføren

Academy er stedet, hvor trafikselskaberne samler alle chauffører, som er tilknyttet deres virksomhed. Her opstår der en gensidig dialog, hvilket skaber en mindre hierarkisk følelse for chaufførerne og mindsker afstanden fra ledelse til chauffør. 

I trafikbranchen er der brug for at kunne informere chaufførerne direkte, når der f.eks. er problemer med rejsekortet, billetteringsappen eller et trafikuheld er opstået. Det gøres nemt og hurtigt på Academy med både notifikationer, SMS’er og i fora. Academy sikrer også direkte deling af både viden, nyheder og informationer trafikselskabet og chaufførerne imellem, og den dialog er essentiel.

Sammen hver for sig med Academy

Glade medarbejdere giver glade kunder. Glade medarbejdere er også mere motiverede, ligesom de bliver på arbejdspladsen længere. På Academy kan du skabe et socialt miljø for medarbejdere, der ikke ser deres kollegaer til daglig. 

Features, der styrker arbejdsmiljøet og fællesskabet
  • Åbne og lukkede fora 
  • Kommentarspor
  • Konkurrencer
  • Gamification 
  • Gruppebeskeder
Blog-liste grafik (1)

Som chauffør kan man være heldig at se en kollega i frokoststuen hos operatøren eller ved udkørselsstedet om morgenen. Resten af arbejdsdagen foregår bag rattet. Selvom chaufførerne hilser på mange passagerer dagligt, ved vi alle, at et kollegaskab er yderst vigtigt for at føle sig veltilpas og motiveret på sit arbejde. Det sociale fællesskab lider altså ofte i denne branche, men det kan en social kommunikationsplatform afhjælpe. 

På Academy-platformen samles alle medarbejderne – fra ledere til buschauffører. Det gør, at medarbejderne kan være sammen hver for sig, når de er på farten. De ved, hvem alle deres kollegaer er, og de interagerer med og hjælper hinanden, deltager i konkurrencer og deler ud af gode tips og tricks. Det er væsentlige elementer i en arbejdsdag, som styrker kulturen på arbejdspladsen.   

Sådan sikrer du dig, at dine medarbejdere ved alt om rejsegaranti, ændrede køreplaner og køre-/hviletider

Uanset om du er ny bag rattet eller en erfaren chauffør, er der viden, som skal læres og repeteres – specielt med et job i trafikbranchen. Her er det nemlig ikke ligegyldigt, hvorvidt du kender til reglerne om køre-/hviletider, har styr på førstehjælp eller er opdateret på den nyeste køreplan.

Blog-liste grafik (1)
Features, der sikrer veluddannede chauffører
  • Certificeringer til lovpligtige prøver 
  • Produkttræning 
  • Kampagner 
  • Personalehåndbøger
  • Opslagsværk
  • Onboarding 

På Academy sikres nye medarbejdere den bedste start på arbejdspladsen med et veltilrettelagt onboardingforløb om alt fra personalehåndbogen til kundehåndtering. Chaufførerne certificeres løbende på platformen ved gennemførelse af træningsforløb – i alt fra lovpligtige prøver, kampagnetiltag og billettering. Det sikrer veluddannede chauffører inden for alle aspekter af jobbet. 

Kompetente chauffører kalder på vidensdeling. Det sker også på Academy, hvor trafikselskabet kan kommunikere direkte gennem opslagsværk, artikler og nyhedsformidling. På den måde har chaufførerne en værktøjskasse lige ved hånden, hvilket effektiviserer både trafikselskabets, operatørens og chaufførens arbejdsdag.

Vi ved også, at det er umuligt at undgå kundeklager i trafikbranchen. Med Academy får du chauffører, som er engagerede, veluddannede og informerede, og så er det faktisk muligt at nedsætte utilfredsheden blandt kunderne.        

En måned på Academy i din branche

1t 25 m

tidsforbrug per medarbejder

10,80

logins per medarbejder

8m 17s

besøgstid per session

Vi skaber resultater sammen med vores kunder:
2
FynBus

“Tre måneder efter vi introducerede Academy-systemet for vores chauffører, var chaufførrelaterede kundeklager faldet med 50 pct.”

- Uffe Tokehøj, tidl. Driftschef, FynBus

Sådan kommer du i gang

Vil du sætte skub i træningen, løfte din interne kommunikation og lade dine medarbejdere dele deres ekspertviden? Så er Academy for dig. Her er vores opskrift til succes:

  • Udpeg en dedikeret projektleder

Det er ingen hemmelighed: Nye systemer kræver ressourcer at starte op. Find derfor ildsjælen i din organisation – én, der både har overblikket og ekspertisen til at løbe med bolden.

  • Tænk ‘hvorfor’, så klarer vi ‘hvordan’

Vi er systemeksperter og kender alle Academys tricks. Men du kender din organisations behov og udfordringer. Det bedste resultat opnår du, når Academy er en digital spejling af din organisation.

  • Vær tålmodig – og modig

Forandring tager tid. Vær forberedt på, at det kan tage noget tid, før alle medarbejdere kommer helt ombord med jeres nye platform. Vær ikke bange for at hjælpe dem på vej, f.eks. ved at lukke ned for gamle, fragmenterede kommunikationskanaler.

Har du brug for en vidensplatform?
Kontakt os for en uforpligtende snak om jeres behov og udviklingspotentiale.
Scroll til toppen