Boost salget med kompetente og motiverede medarbejdere

Den gode sælger kender sine produkter og har overskud til at yde den service, der giver et smil på læben og sikrer loyalitet blandt kunderne. Så hvordan sikrer du, at dine medarbejdere har den vigtige viden siddende på rygraden og selvsikkert kan guide kunderne? 

Dette kræver god intern kommunikation, motiverende træningsforløb og et godt fællesskab – både blandt kollegaerne på gulvet, med ledere og på hovedkontoret. Med en platform til træning og vidensdeling kan alt dette samles ét sted, hvor alle kan opsøge viden, repetere træning og kommunikere med ledelsen.

Du kan endda give dine leverandører mulighed for at udarbejde træningsforløb og informationsmateriale til dine medarbejdere. Det sparer ressourcer, sikrer korrekt information og skaber vidende medarbejdere – til fordel for både dig, medarbejderen, leverandøren og kunden.

På Academy-platformen kan HR og ledelsen ved hjælp af dataopsamling på al aktivitet hurtigt sætte ind, hvor der er huller i træningen, forudsige budgetopnåelse for forskellige afdelinger og identificere nøglemedarbejdere, der er klar til flere udfordringer. 

Lær mere om, hvordan vi arbejder med træning og digital læring

Et par af vores kunder i branchen:

Hold Top of Mind på aktuelle kampagner og slip vidensdelingen løs

Kalenderen bliver hurtigt fyldt op med særlige kampagner, fødselsdagstilbud og mærkedage inden for detail. Men de gode kampagner gør kun forskel på bundlinjen, når medarbejderne på gulvet er informerede om kampagnerne og motiverede til at give den en skalle.

18
Features, der får kampagner til at køre som smurt:
  • Produkttræning
  • Effektiv kampagneinformation
  • Top of Mind med call-to-action grafik
  • Salgskonkurrencer
  • Gamification og nudging

Kunden har et spørgsmål til produktet, som sælgeren ikke kender svaret på – det kan ikke undgås. Med effektiv vidensdeling på Academy kan sælgeren søge svaret blandt sine kollegaer i ind- og udland. Dette aflaster hovedkontoret, sikrer, at det rigtige svar er tilgængeligt for alle og motiverer samtidig medarbejderne til at opsøge og dele viden. Den slags anerkendelse af medarbejdernes ekspertise sikrer høj service for kunderne og et sundt sammenhold i virksomheden.

Features, der sikrer vidensdeling:
  • Åbne og private fora
  • Kommentarfelter med likes og deling
  • Embed af videoer, billeder og links 
  • Notifikationer på ny aktivitet
  • Målrettede nyheder
  • Brugerprofiler der fremhæver kompetencer
31

Når du ikke kender svaret på spørgsmålet, rækker du ikke hånden op. Ligeledes opsøger du ikke kunderne og byder ind med god viden, hvis du ikke er helt sikker på, hvad produktet kan. Med viden kommer selvsikkerhed og overskud – hvilket gør forskellen, når du skal vejlede potentielle kunder. 

Med fokuseret produkttræning og masser af repetition flyttes viden fra korttidshukommelsen til langtidshukommelsen – så er der mere plads til at huske, hvad kunden lige har sagt, udtænke den gode vittighed og give high-fives til kollegaerne. Træningsforløbene på Academy er udviklet ud fra bevidste teorier inden for læring og hukommelse, såsom Blended Learning, Spaced Repetition og The Forgetting Curve.

32
Features, der placerer produkttræning solidt på rygraden:
  • Onboarding
  • Certificeringer
  • Cool-down perioder
  • Prioriterede træningsforløb
  • Påmindelser om igangværende træning
  • Bite-sized træning og information
  • Video og billeder i træninger

En måned på Academy i din branche

5t 22m

tidsforbrug per medarbejder

35,30

logins per medarbejder

9m 11s

besøgstid per session

Vi skaber resultater sammen med vores kunder:
Case HiFi store billeder (3)
HiFi Klubben

“Vi har i HiFi Klubben prøvet de fleste typer af online-træning og kommunikationsværktøjer, der findes. Men vi har aldrig prøvet andre systemer, der var lige så engagerende og motiverende for medarbejderne, som Academy-systemet har vist sig at være.”

– CHRISTOFFER ARENSBACH, DIREKTØR, HI-FI KLUBBEN
Indeks Retail

“Hos Indeks Retail sender vi adskillige informationer ud til butikkerne i vores tre kæder hver eneste dag, og mange af dem er essentielle for butikkernes drift. Derfor er det afgørende for os at have en struktureret og velfungerende kanal til intern kommunikation, og det har vi fået med Academy.

Samtidig har vores leverandører fået en fantastisk mulighed for at formidle produktinfomationer og kampagner direkte til de mange medarbejdere i vores kæder.

— ANDERS DAHL IVERSEN, MARKEDSCHEF, INDEKS RETAIL A/S
Indeks Retail casebillede

Sådan kommer du i gang

Vil du sætte skub i træningen, løfte din interne kommunikation og lade dine medarbejdere dele deres ekspertviden? Så er Academy for dig. Her er vores opskrift til succes:

  • Udpeg en dedikeret projektleder

Det er ingen hemmelighed: Nye systemer kræver ressourcer at starte op. Find derfor ildsjælen i din organisation – én, der både har overblikket og ekspertisen til at løbe med bolden.

  • Tænk ‘hvorfor’, så klarer vi ‘hvordan’

Vi er systemeksperter og kender alle Academys tricks. Men du kender din organisations behov og udfordringer. Det bedste resultat opnår du, når Academy er en digital spejling af din organisation.

  • Vær tålmodig – og modig

Forandring tager tid. Vær forberedt på, at det kan tage noget tid, før alle medarbejdere kommer helt ombord med jeres nye platform. Vær ikke bange for at hjælpe dem på vej, f.eks. ved at lukke ned for gamle, fragmenterede kommunikationskanaler.

Har du brug for en vidensplatform?
Kontakt os for en uforpligtende snak om jeres behov og udviklingspotentiale.
Scroll to Top