HiFi Klubben samler og løfter hele organisationen
Én butikskæde. Flere end 95 butikker, spredt ud over fem lande. Kom indenfor hos HiFi Klubben og se, hvordan Academy har samlet medarbejderne på tværs af landegrænser i et stort, digitalt fællesskab, hvor passion og nørderi hersker.
- 6 minutters læsning
- CASE
Ønsket om at samle og styrke organisationen
HiFi Klubben er en kæde af elektronikforretninger, som har gjort sig til eksperter inden for billede og lyd. Virksomheden blev stiftet i 1980, huser omkring 700 medarbejdere og har nu forretninger i Skandinavien, Holland og Tyskland.
Lyd og billede er, hvad det handler om hos HiFi Klubben. De er specialister på markedet, og det skal deres medarbejdere afspejle – både hvad angår deres produktkendskab og kundeserviceniveau.
HiFi Klubben havde derfor et klart ønske: de manglede en kommunikationsplatform, der kunne samle deres medarbejdere på tværs af landegrænser. En platform, der ville tillade passionen for lyduniverset at fylde og sikre en specialiseret vidensdeling. Ligeledes savnede de en platform, der kunne sikre motivationen og engagementet hos deres medarbejdere. Sikre, at medarbejderne føler sig trygge og selvsikre i deres job, fordi de har den nødvendige viden.
Læs mere om HiFi Klubben på deres hjemmeside
En platform til træning og medarbejdermotivation
Sammen med HiFi Klubben har vi implementeret træning, vidensdeling og uddannelse af medarbejdere på tværs af organisationen. Det har vi gjort med platformen Academy.
På HiFi Klubbens Academy-system hjælper alle medarbejdere hinanden, uanset om de arbejder på hovedkontoret eller står i en butik. Det afhjælper tidskrævende og unødvendige flaskehalse, sparer tid og styrker den daglige vidensdeling.
Kampagner, nye lanceringer og produktkendskab er blevet en integreret del af medarbejdernes hverdag i HiFi Klubben. Der er kortere vej fra viden til handling, når marketingafdelingen annoncerer kampagner, og de straks bliver fulgt op med information, træning og forberedelse. Dette sikrer HiFi Klubbens Academy-system til alles fordel, fordi al kommunikation og information er samlet på én platform.
– Christoffer Arensbach, CEO, HiFi Klubben
Et mødested på tværs
Med Academy platformen har de fået et sted, hvor kommunikationen kan flyde let og elegant mellem ledelse og medarbejdere, hvilket også var en mangelvare. Det var væsentligt, at ledelsen kunne nå direkte ud til alle medarbejdere, ligesom medarbejderne skulle have muligheden for at stille spørgsmål, hjælpe hinanden, samt dele tips og tricks. Det kan de nu.
Medarbejderne deler dagligt deres erfaringer og gode råd i forummet, hvor alle kan byde ind og deltage i snakken. Her bliver der debatteret alt fra den mindste bestanddel i en forstærker til hvordan kunderne gives den bedst mulige serviceoplevelse. Medarbejderne har fået et mødested til deres passion for lyduniverset, og der er er kommet mere fokus på at udvikle den gode rådgivning til kunderne, som HiFi Klubben er kendt for.
Sådan kommer du i gang
Vil du sætte skub i træningen, løfte din interne kommunikation og lade dine medarbejdere dele deres ekspertviden? Så er Academy for dig. Her er vores opskrift til succes:
- Udpeg en dedikeret projektleder
Det er ingen hemmelighed: Nye systemer kræver ressourcer at starte op. Find derfor ildsjælen i din organisation – én, der både har overblikket og ekspertisen til at løbe med bolden.
- Tænk ‘hvorfor’, så klarer vi ‘hvordan’
Vi er systemeksperter og kender alle Academys tricks. Men du kender din organisations behov og udfordringer. Det bedste resultat opnår du, når Academy er en digital spejling af din organisation.
- Vær tålmodig – og modig
Forandring tager tid. Vær forberedt på, at det kan tage noget tid, før alle medarbejdere kommer helt ombord med jeres nye platform. Vær ikke bange for at hjælpe dem på vej, f.eks. ved at lukke ned for gamle, fragmenterede kommunikationskanaler.