Saml kommunikation ét sted og se mærkbare resultater

Arbejder du i hospitality- og servicebranchen? Så kender du alt til en travl hverdag, hvor klar kommunikation og produktviden er afgørende for, at kundeoplevelsen sidder lige i skabet.

Branchen er kendetegnet ved høj udskiftning i personale, højt tempo og høje forventninger til produktkendskab og serviceniveau. Denne kombination kan være vanskelig at få til at gå op, men med en kommunikationsplatform kan du nå medarbejderne dér, hvor de er – også når de har fri. Du kan sikre produktkendskab, når sortimentet skifter, og træne dine garvede medarbejdere i mersalg og nye procedurer. Samtidig kan den rette platform lette oplæringsbyrden for de daglige ledere ved at lade en del af træningen ske online gennem træningsforløb og e-læring.

En platform, hvor kommunikation, træning og produktviden er samlet og kun et enkelt klik væk, vil bidrage til den gode arbejdskultur og skabe en direkte forbindelse mellem gulvet og ledelsen. At arbejde med kultur og transparens har en positiv effekt på fastholdelsen af medarbejdere, og det sætter spor på bundlinjen.

Læs mere om, hvordan vi arbejder med vidensdeling og kommunikation

Et par af vores kunder i branchen:

Sådan løfter Academy-platformen bundniveauet og styrker kulturen

Når du lever af glade gæster, er kvalitetssikring på tværs af hele kunderejsen alfa og omega. På Academy kan du sikre høj viden og serviceniveau hos dine medarbejdere og vide, at alle er klædt på til at levere.

Features, der sikrer kvaliteten:
  • Produkttræning
  • Procedurer og vejledninger
  • Kampagner ved f.eks. menuskifte
  • Daglig vidensdeling 
  • Servicetræning
  • Salgstræning
  • Opslagsværk

Et godt sammenhold og et højt tempo præger med garanti kulturen hos jer, ligesom hos mange af vores andre kunder i din branche. Opgaverne er fysisk krævende med lange vagter, skæve arbejdstider og er i sin natur genstand for mange arbejdsskader. Derfor er branchen også kendetegnet ved stor udskiftning i personalet til trods for høj arbejdsglæde. Samtidig ligger der en stor opgave for AMO-gruppen og ledelsen i at holde styr på vejledninger, procedurer og korrekt træning i forbindelse med f.eks. tunge løft. 

Med Academy kan du arbejde aktivt med at manifestere det gode sammenhold – også på tværs af afdelinger – samt at strukturere arbejdet for AMO-gruppen.

Features, som bidrager til kulturen og arbejdsmiljøet:
  • Arbejdsmiljøorganisering
  • Whistleblower-ordning
  • Forum 
  • Arrangement med tilmelding
  • Gruppebeskeder
  • Sikkerhedsdatablade
  • Gamification og konkurrencer
27

Selvom du gør en målrettet indsats for at fastholde dine medarbejdere, er der ofte andre grunde til, at personalet vil andre veje. Du har sikkert mange deltidsansatte, som studerer ved siden af, og dine fuldtidsansatte er på lånt tid, imens de skaber deres fremtidige karrierevej. 

Det resulterer i en stor oplæringsbyrde for daglige ledere, når nye medarbejdere løbende skal oplæres. Det fjerner også fokus fra det, som egentlig betyder noget: samværet med gæsterne. Med Academy kan du sikre grundforståelse allerede fra første prøvevagt.

28
Features, der gør nyansættelse til en leg:
  • Preboarding
  • Onboarding
  • Opslagsværk
  • ‘Invitér kollega’-funktion via SMS eller mail
  • Medarbejderoversigt med kontaktinformation
  • Personalehåndbøger
  • FAQ

En måned på Academy i din branche

2t 4m

tidsforbrug per medarbejder

21,79

logins per medarbejder

6m 11s

besøgstid per session

Vi skaber resultater sammen med vores kunder:
MASH

I samarbejde med MASHs leverandør af mineralvand skabte A Close Shave en salgskonkurrence på Academy med fokus på mersalg af vand. Salget af vand steg med 40%.

Brøchner Hotels

“Academy-platformen hjælper os med at kommunikere, dele viden og erfaringer, træne og uddanne alle vores ansatte på en effektiv og inkluderende måde. Eftersom vi er en travl kæde af boutique-hoteller, spiller forummet en vital rolle og sikrer den bedst mulige service.”

– Lene Larsen, Hoteldirektør på Hotel Ottilia, Brøchner Hotels

Sådan kommer du i gang

Vil du sætte skub i træningen, løfte din interne kommunikation og lade dine medarbejdere dele deres ekspertviden? Så er Academy for dig. Her er vores opskrift til succes:

  • Udpeg en dedikeret projektleder

Det er ingen hemmelighed: Nye systemer kræver ressourcer at starte op. Find derfor ildsjælen i din organisation – én, der både har overblikket og ekspertisen til at løbe med bolden.

  • Tænk ‘hvorfor’, så klarer vi ‘hvordan’

Vi er systemeksperter og kender alle Academys tricks. Men du kender din organisations behov og udfordringer. Det bedste resultat opnår du, når Academy er en digital spejling af din organisation.

  • Vær tålmodig – og modig

Forandring tager tid. Vær forberedt på, at det kan tage noget tid, før alle medarbejdere kommer helt ombord med jeres nye platform. Vær ikke bange for at hjælpe dem på vej, f.eks. ved at lukke ned for gamle, fragmenterede kommunikationskanaler.

Har du brug for en vidensplatform?
Kontakt os for en uforpligtende snak om jeres behov og udviklingspotentiale.
Scroll til toppen