Optimer din vigtigste ressource: dine medarbejdere

Din vigtigste ressource er dine medarbejdere. Derfor er det vigtigt, at de altid yder deres bedste, er motiverede og glade. Brug Academy til at øge kvaliteten og styrke kulturen.

Med Academy kan ledelsen hurtigt få et overblik over, hvilke medarbejdere der har brug for støtte, og hvem der er klar til en forfremmelse. 

Den bedste måde at optimere sin personalesammensætning på er ved at have overblik og sætte ind i tide – både dér hvor der er brug for støtte, og dér hvor der er brug for flere udfordringer. I begge tilfælde kan manglende indsigt betyde en opsigelse eller en fyring, som måske helt kunne have været undgået.

Engagementsscore

Med Engagementsscore på Academy får din virksomhed indsigt i medarbejdernes muligheder og udfordringer. Hver medarbejder og hver afdelings aktiviteter opgøres på en pointskala, der kan vurderes som enten lav, normal eller høj.

En høj Engagementscore er et godt udgangspunkt for en udviklingssamtale og bruges endda af nogle af vores kunder som en del af lønforhandlingen.

En medarbejder eller afdeling med lav score vil ofte indikere, at denne/disse ikke engagerer sig i sit arbejde og ikke er glad på arbejdspladsen. Dette kan både skyldes, at medarbejderen har brug for hjælp, eller at medarbejderen mangler udfordringer og derfor ikke gider engagere sig. Vi anbefaler altid, at en lav score følges op med en samtale, så dette kan adresseres hurtigt. På den måde forhindres unødig medarbejderudskiftning og større problemer kan fanges i opstarten. 

En høj score viser omvendt, at medarbejdere eller afdelinger er dybt engagerede og kan være eksperter indenfor deres områder.

Brug data til at måle medarbejdernes motivation

Men det er ikke kun Engagementsscoren, som virksomheden kan bruge som ledelsesværktøj. Academy samler statistik på alle træninger og interaktioner på systemet. Academy viser data på mange parametre og giver virksomheden vigtige redskaber til ledelse, HR og udvikling på arbejdspladsen.

Arbejdsmoral er et vigtigt parameter for, hvordan en medarbejder performer, og en høj arbejdsmoral kommer bl.a. af at føle sig som en del af fællesskabet, at være tryg ved arbejdsopgaverne samt at kende til de udviklingsmuligheder, man har i virksomheden.

Vi står klar til at hjælpe

Academy er et stærkt værktøj til styring og optimering, og vi står klar til at hjælpe vores kunder med at bruge det bedst muligt. Marie Dørge er vores Customer Success Manager, og hun har en baggrund som leder i restaurationsbranchen. Hun har arbejdet med Academy som kunde og ved alt om, hvordan Academy kan bruges i praksis til fastholdelse, optimering, motivation og træning af medarbejdere.

Hvis du er interesseret i at høre, hvordan Academy kan hjælpe din virksomhed med personalestyring og -optimering, eller har du allerede har et Academy-system og vil gerne blive endnu bedre til at bruge de mange funktioner, så send Marie en mail på marie.dorge@acloseshave.com.

Scroller du stadig?
Måske er disse emner noget for dig...
Sådan kan data på Academy sikre succes
Den digitale virksomhedskultur
Glade medarbejdere er mere effektive
Scroll to Top